Raadsvragen

Op 8 april jl heeft u de gemeenteraad geïnformeerd via een raadsinformatie brief (rib) over het tijdelijk beheer van sportcentrum de Kemmer. In deze brief benoemt u 3 termijnen te weten de korte, middellange en de lange termijn, waarbij de korte termijn vooral bedoeld is als tijdelijke oplossing. Inmiddels zijn we ongeveer een half jaar verder en Dorpsvisie is benieuwd naar de huidige stand van zaken en we hebben daarom een aantal vragen.

  1. Op 22 april jongstleden is er een tijdelijke beheerder aangesteld.
    • Wat is de huidige status van deze overeenkomst?
    • Op welke termijn verwacht u deze tijdelijke overeenkomst te beëindigen?
  2. Voor de middellange termijn werkt het college aan een contract voor de duur van 2 jaar. In de eerder genoemde rib geeft u aan de gemeenteraad te informeren zodra het contract getekend is.
    • Wat is de status van de middellange termijn?
    • Bent u in gesprek met een nieuwe beheerder en in welke fase zit u in dit proces?
    • Op welke wijze is deze beheerder geselecteerd, via een openbare aanbesteding?
    • Welke (extra) kosten worden hierbij gemaakt, kunt u hiervan een inschatting geven?
  3. Voor de lange termijn wordt er een plan uitgewerkt voor een toekomstige exploitatievorm;
    • Wat is de status van deze planontwikkeling?
    • Wordt dit plan door onze eigen organisatie uitgewerkt of heeft u daar externe capaciteit voor ingehuurd?
    • Zo ja met externe capaciteit, op welke manier heeft u hiervoor dekking?

Els Claassen-Kolsters