Een goede ontsluiting van Oirschot op de A58 is belangrijk. Het wegennet zal moeten worden verbeterd, ook voor Spoordonk waar de verkeersaantallen flink toenemen. Voor de Beerzen is het van groot belang dat de verkeersdruk van de N395 fors wordt verminderd, veiligheid en leefbaarheid staan voorop. Onze toekomstvisie is een randweg om de Beerzen heen en afronding van de randweg Oirschot.

Dorpsvisie maakt zich sterk voor:

  • Verbeteren van de verkeersveiligheid voor fietsers bij de Stönner-Meijwaardbrug rondom Moorland en het Slingerbos
  • Omleiden van de provinciale weg N395 als een randweg om Middelbeers en Oostelbeers.
  • Afronden van de randweg Oirschot met als eerste fase het tracé Kempenweg-Eindhovensedijk en als tweede fase het tracé Eindhovensedijk-Bestseweg.
  • Een aquaduct onder het Wilhelminakanaal bij de verbreding van de A58 en geen toename van de overlast.
  • Blijvend verbeteren van de verkeersontsluiting van Oirschot, Spoordonk en de Beerzen.
  • Snelheidsremmers in nieuwe wijken; zoals de beloofde drempels in Oostelbeers.
  • Weren van zwaar verkeer uit dorpskernen.
  • Aansluiten op de snelfietsroutes naar Tilburg en Eindhoven.
  • Verbeteren van het openbaar vervoer voor scholieren, woon-/werkverkeer en ouderen.
  • Eindhoven Airport als pion voor de ontwikkeling van de regio, groei kan, maar wel in samenhang met een gezonde woon-werk-leef omgeving, geen toename van de overlast.
  • Een goed parkeerbeleid:
    1. Parkeren in Oirschot blijft gratis
    2. Verminderen parkeerdruk door projecten met buurtauto’s te faciliteren.